Avbrutet samlag

Mitt första förhållande jag hade var när jag var 14år. Då var jag jävligt dumskallig, naiv och ovetande. Varför? Jo, för vårat "preventivmedel" var avbrutet samlag. Vilket innebär att man inte använder kondom eller annat preventivmedel, utan det enda man litar på är att killen ska ta ut penisen i tid innan han kommer.

Så här står det på preventivmedel.nu:
"Avbrutet samlag är inget att rekommendera om man vill undvika graviditet, men det är bättre än ingen preventivmetod alls. Det går inte att ange någon procentsats om hur säkerheten är, men man räknar med upp mot 20 graviditeter per 100 kvinnor och år."

Jag var tillsammans med den här killen i 1 år och blev aldrig gravid. Lyckans ost javisst! Men till er därute om ni kör med den metoden borde ni snabbt kontakta ungdomsmottagningen och hitta ett bättre alternativ!

/lucy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0