P-stav

Eftersom jag är så glömsk av mig så var det jättejobbigt att ha p-piller då jag glömde ta dem hela tiden så jag bestämde mig för att sätta i en p-stav och det har funkat hur bra som helst. Har nu haft den i 2 år (kan ha den i 3 år) och jag har inte haft mens under hela den tiden, jätteskönt! Fick bedövningssalva i 2 timmar innan jag satte i staven och det kändes knappt och gjorde inte ont efteråt. Staven sitter i överarmen på insidan och syns inte men man kan känna den. På sidan jag länkat står det att det kostar runt 1000 kr men jag gick till ungdomsmottagningen, fick ett recept och gick och köpte staven på apoteket för 60 kr.

Hittade bra info om p-staven Här


bild

/Bambi

Kommentarer
Postat av: m a t i l d a

svar; jag funderar också på att sätta in en p-stav. men är orolig att gå upp i vikt för det det gjorde jag när jag åt p-piller. har du gått upp nåt i vikt?

2010-05-11 @ 07:46:30
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sån borde oxå jag testa!

2010-05-11 @ 11:34:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Svar till matilda

Både jag (Lily) och Bambi har P-stav. Ingen av oss har märkbart gått upp i vikt, jag använde p-pillar innan och då ökade min aptit rejält. Den har minskat igen med p-staven, skönt!

2010-05-11 @ 23:03:01
URL: http://intima.webblogg.se/
Postat av: Elfrida @ popgownia.wordpress.com

Jag skaffade min p-stav efter en abort, fixade inte heller p-piller. Jag hade haft p-piller sedan dess att jag var 15 (är 20 idag), vet inte om det var min kropp som typ sa ifrån eller något för en dag var jag plötsligt gravid.



När jag satte i min p-stav fick jag tre omgångar lokalbedövning + salva, gjorde fan tokont ändå! Snacka om att reagera dåligt på bedövningen. :p Har nu haft min p-stav i ca 8 månader. Har mens heeeela tiden, men hoppas att den snart vill ge sig av.



Jag kan ha min p-stav inne i fem år, vilket är helt perfekt för det är väl omkring fem år kvar till dess att jag och min pojkvän tänker skaffa barn, om det vill sig. Ingenting planerat, haha, men p-staven känns väldigt bra eftersom den bara skall ut en dag.



Trivs väldigt bra med den, bortsett från den ständiga mensen. Rekommenderar den till alla!



Skön blogg för övrigt! :)

2010-05-16 @ 16:14:24
URL: http://popgownia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0